“Günümüzde ihracat sadece konteyner değil, aynı zamanda veri taşımaktır.”
                                        
                                    Neden Dijitalleşme?
Artık dış ticarette başarı; yalnızca kaliteli ürün üretmekle değil, doğru müşteriye, doğru zamanda ve doğru dijital temasla ulaşmakla mümkün.
2025 dünyasında müşteri bulmak, pazar analizi yapmak, operasyonları yönetmek, hatta ödeme almak bile dijitalleşmeyle mümkün hale geldi.
1. Hedef Pazar ve Müşteri Bulma Araçları
a) Dijital Pazar Araştırma Platformları
- Trade Map, ITC Market Access Map: Ürün bazında ülke verileri ve ithalatçı trendleri
 - Statista, Eurostat, UN Comtrade: Sektörel veri analizleri
 
b) Küresel B2B Platformlar
- Alibaba, Made-in-China, ExportHub, IndiaMART
 - Kompass, Global Sources, DHGate
 - Etkili olmak için: SEO uyumlu ürün kartı + hızlı yanıt veren CRM altyapısı
 
c) LinkedIn B2B Lead Generation
- Hedef pazardaki karar vericilere doğrudan erişim
 - Sales Navigator, LinkedIn Ads gibi gelişmiş araçlarla hedefleme
 
d) Google Trends & Anahtar Kelime Araçları
- Hangi ürün hangi ülkede aranıyor?
 - Hangi sorunlara çözüm arıyorlar?
 
2. Operasyonel Süreçler için Dijital Araçlar
a) CRM Sistemleri
- Zoho CRM, Hubspot, Pipedrive gibi araçlarla müşteri takibi, e-posta otomasyonları
 - İhracat özelinde: Proforma, teklif, sipariş yönetimi takibi
 
b) ERP Entegrasyonları
- Logo, SAP Business One, Netsis gibi yazılımlarla ihracatın üretim ve muhasebe ile entegre yönetimi
 
c) Lojistik Takip Sistemleri
- Shiprocket, ParcelTrack, Maersk, DHL API gibi araçlarla yük izleme, ETA analizi
 
d) Dijital Belge Yönetimi
- DocuSign, Adobe Sign, Google Workspace ile dijital imza ve belge paylaşımı
 - Uyum: Incoterms 2020, ISO 27001, KVKK
 
3. Müşteri İletişimi ve Satış Sonrası Destek
a) Canlı Destek & ChatBotlar
- Çok dilli yapılar: Türkçe, İngilizce, Arapça, Almanca, Rusça
 - Ziyaretçiyi elde tutma oranını %60’a kadar artırır
 
b) E-posta Pazarlama Otomasyonu
MailerLite, SendinBlue, Brevo ile kampanya bazlı ihracat duyuruları
Uygun segmentasyon ile müşteri başına dönüşüm artışı
4. Dijitalleşmenin Kazanımları
- Hedef pazarlara daha hızlı erişim
 - Müşteriyle sürekli temas
 - Zaman ve maliyet tasarrufu
 - Şeffaf, ölçülebilir ve izlenebilir süreçler
 - Sürdürülebilir büyüme altyapısı
 
Eternus Global Ne Sunar?
“Dış Ticarette Dijitalleşme Danışmanlığı” modelimizle:
- Hedef pazarınıza göre doğru dijital platformu belirliyoruz.
 - CRM ve belge süreçlerinizi uçtan uca kurguluyoruz.
 - Müşteri bulma süreçlerinizi otomatikleştiriyoruz.
 
Yani firmanızın ihracat kasını dijital kas haline getiriyoruz.
Sonuç: Dijitalleşen Kazanır!
“İhracat yolculuğunuzun dijital ayağını sağlam basmak istiyorsanız, sizi tanıyan bir partnerle yola çıkın.”
